Leeftijd

Leeftijd van het bedrijf

De bestaansgeschiedenis is een eenvoudige, maar toch waardevolle manier om erachter te komen of een webshop van een bepaald bedrijf betrouwbaar is. Daarnaast biedt het aantal bestaansjaren inzicht in tal van andere aspecten omtrent het bedrijf in kwestie. Bovendien kent het bedrijf haar klanten en doelgroep als geen ander, aangezien het al jaren in de wensen en behoeften van haar klanten voorziet.

Ervaren krachten

Wanneer een bedrijf al over de enige online ervaring beschikt in de vorm van bestaansjaren, zegt dit onder andere iets over de continuïteit, maar ook het succes van het bedrijf. Zo is een bedrijf met een groot klantenbestand en de nodige keurmerken betrouwbaarder dan een bedrijf dat net opgericht is.

Bovendien kunnen sterke marktspelers voortbouwen op hun kernwaarden die vertaald worden in de bedrijfsstrategie.

Blijf innoveren

Het is voor bestaande klanten wel van belang dat ze niet in slaap sukkelen, maar actief blijven op het gebied van marktveranderingen. Dit is van groot belang wilt u een grote speler op de markt blijven. Innoveren kunt u op diverse manieren doen. Denk hierbij aan het aanpassen van uw productaanbod, webshop of bedrijfsstructuur met als doel groei te realiseren. Dit proces dient gepaard te gaan met een goed afgestemde toevoer van de nodige kennis en expertise. Bedrijven die hun kennis en expertise delen met anderen, kunnen bovendien ook als betrouwbaar worden gezien! De meestgebruikte innovatieprocessen zijn product- en procesinnovaties. Bij productinnovaties leggen bedrijven de focus op het veranderen van bestaande producten of het ontwikkelen van nieuwe producten. Procesinnovaties zijn gespecialiseerd in één bepaald aspect.

Valkuilen van innoveren

Innovaties zijn goed voor het bedrijf en de economie. Zo zorgt toename van het aantal bedrijfsinnovaties tegelijkertijd voor toename op de arbeidsmarkt. Het is echter wel van belang dat bedrijven zorgvuldig zijn met hun innovaties en deze afstemmen op hun doelgroep en producten. Wanneer bedrijven meteen overgaan op grootschalige en radicale veranderingen, kan dit als gevolg hebben dat klanten het oorspronkelijke bedrijf niet goed genoeg meer herkennen en zodoende op zoek gaan naar iets anders.

Terug naar overzicht