Dagaanbiedingen

Dagaanbiedingen

Een voor de consument eenvoudige manier om online geld te besparen is gebruik te maken van aanbiedingen zoals te vinden op een portaal als Aanbiedingsknaller. Een dagaanbieding houdt in dat een dergelijke aanbieding maximaal 24 uur tegen een speciale actieprijs wordt aangeboden, ook wel actie van de dag genoemd. Inmiddels bestaan er complete webshops die niks anders aanbieden dan deze dagaanbiedingen.

Ontstaan van de dagdeal

Sinds het begin van deze eeuw is er sprake van het hanteren van dagaanbiedingen met een achterliggende marketingstrategie op de markt. Het fenomeen zette zijn eerste stappen in Amerika, hier werden producten online voor een zeer scherpe prijs aangeboden. Vanwege het grote succes dat dit concept vanaf dag één had, werd het snel overgenomen door andere landen. Ook het aantal dagaanbieders in Nederland groeit sterk onder zowel reeds bekende namen als complete nieuwkomers.

Actie van de dag mogelijkheden

Zoals reeds vermeld hebben de acties betrekking op het voordeliger aanbieden van een online product. Deze desbetreffende aanbieding zal gezien de naam niet langer dan één dag (24 uur) duren.

Nu nemen we een kijkje middels welke manieren een dagaanbieder te werk kan gaan. Zo kan de aanbieder een product inkopen en vervolgens zeer voordelig aanbieden waardoor de consument aangetrokken wordt door de actieprijs en korte looptijd van de actie. Daarnaast kan de aanbieder ervoor kiezen een bedrijf de mogelijkheid te bieden een product of dienst uit zijn assortiment tegen een actieprijs te verkopen op de webshop van de aanbieder. Dit kan voor bedrijven interessant zijn met betrekking tot naamsbekendheid en omzet.

Marketing

Een zogeheten actie van de dag wordt nauwkeurig geplaatst. De actie wordt geplaatst als een soort reclamevorm met als doel meer bezoekers naar de webshop te lokken. Een actie van de dag is doorgaans niet winstgevend voor bedrijven. Het zijn de extra leads naar de website en zodoende de groei van naamsbekendheid die uiteindelijk voordeel opleveren. Aanbieders die zich richten op één specifiek product per dag zijn gebaat bij e-mailmarketing. Zodoende kunnen de aanbiedingen dagelijks middels nieuwsbrieven worden gedeeld met de potentiële kopers. Het gebruik van social media kanalen gaat steeds vaker gepaard met het inzetten van deze aanbiedingen.

Terug naar overzicht